پاییز آبشار روستای کریز

آبشار روستای کریز

مشخصات آبشار کریز کاشمر

ارتفاع آبشار نسبتا بلند بوده و با توجه به گرمای منطقه، محل مناسبی برای تفرج تابستانی است. برای دسترسی به این محل زیبا می بایست از ریوش، طرق و قراچه گذشت. در کنار این آبشار پله مانند، غار زیبایی نیز پدید آمده که منظره متفاوتی خلق کرده

ویژگیها آبشار کریز کاشمر

روستای کریز ازتوابع شهرستان کاشمر است که در فاصله ۵۳ کیلومتری آن واقع شده است. این روستا دربخش کوهسرخ واقع شده و از مرکز بخش در حدود ۲۲ کیلومتر فاصله دارد.این روستا در قسمت شمالی شهرستان کاشمر واقع شده که به علت کوهستانی بودن منطقه و اختلاف ارتفاع نقاط مختلف آن چشم اندازهای طبیعی سرسبز،بکر، وبسیار زیبایی قابل مشاهده است.

سرتاسر این روستا به علت قرارگرفتن در محل تلاقی دو رودخانه کال گرمک وکال شش تراز دارای مزارع، باغات و طبیعت بسیار زیبا است. این روستا به دلیل آنکه ارتفاع آن از سایر نقاط کوه سرخ کمتر است دارای هوایی به نسبت ملایمتر است.

سایر اطلاعات آبشار کریز کاشمر

از محصولات کشاورزی می توان به زردآلو، آلو، انگور، توت، گردو، بادام، شفتالو، سیب و… اشاره کرد.

سیمای عمومی آبشار کریز کاشمر

با بازدید از این آبشار، شاهد منظره ای دیدنی و سقوط آبی زلال از میان صخره های سنگی خواهید بود که می تواند به عنوان محل مناسبی برای استراحت و گذران اوقات فراغت و همچنین سوژه خوبی جهت عکاسی انتخاب شود.

زمان مناسب بازدید آبشار کریز کاشمر

با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خراسان رضوی فصل های بهار، تابستان و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *